Πηγή: Facebook
Σήμερα ψηφίζεται το νομοσχέδιο για την Παιδεία. Με αφορμή αυτό το κομβικό γεγονός, ένα σημείο καμπής σε μία ιστορία δύο αιώνων της πανεπιστημιακής ζωής στην Ελλάδα, αναρωτιόμαστε: σε τι αμφιθέατρο θα επιστρέψουμε με το τέλος της πανδημίας; μάλλον στο Αμφιθέατρο του Παραλόγου!
Το ακαδημαϊκό συμβούλιο του Πανεπιστημίου Paul-Valéry του Μονπελιέ εξέδωσε ψήφισμα συμπαράστασης προς τα ελληνικά πανεπιστήμια, ενόψει της ψήφισης του Νόμου κεραμέως-Χρυσοχοΐδη.
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών
Το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ εισάγεται προς ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής μέχρι τα μέσα της εβδομάδας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα ακολουθήσει νομοσχέδιο για τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών.
Όλες οι πόλεις της Ελλάδας την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου έδωσαν την απάντησή τους στην αλλαζονική κυβέρνηση που προχωρά εν μέσω πανδημίας και καραντίνας στην ψήφιση του χειρότερου νομοσχεδίου για την εκπαίδευση. Από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Γιάννενα, Χανιά, Ηράκλειο, Κοζάνη, Λάρισα, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Σύρο είχαμε αισιόδοξες εικόνες που δείχνουν πώς το νομοσχέδιο που με τόση θέρμη υποστηρίζει η Υπουργός δε χαίρει της αποδοχής που διατυμπανίζει.
Στις 29 Ιανουαρίου κατατέθηκε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο των υπουργείων Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη με τίτλο: «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις.» Διαβάζοντας το, πολύ γρήγορα μπορείς να καταλάβεις ότι στην πραγματικότητα το περιεχόμενο του ουδεμία σχέση έχει με τον παραπλανητικό του τίτλο. Ο τίτλος που θα το περιέγραφε ουσιαστικότερα θα ήταν: Νομοσχέδιο για την περικοπή των εισακτέων, την επίθεση στην ακαδημαϊκή ελευθερία και την περαιτέρω υποβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος. Το νομοσχέδιο σχηματικά εισάγει τρείς μεγάλες αλλαγές. Η πρώτη αφορά τον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Η δεύτερη σχετίζεται με την έντασή της καταστολής και της τρομοκρατίας εντός τους ενώ η τρίτη επιδιώκει την περαιτέρω εντατικοποίηση των ρυθμών σπουδών, εισάγοντας όριο φοίτησης,
Στη μακρόσυρτη λίστα των «ΟΧΙ» που συγκεντρώνει το νομοσχέδιο της Υπουργού (παρα)Χριστιανισμού και (παρα)Παιδείας, προστίθεται και αυτό της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (Α.Π.Π.Δ.). Η Α.Π.Π.Δ. απέστειλε αναφορά στις 21 Ιανουαρίου προς το γραφείο της Υπουργού επισημαίνοντας πολλά μελανά σημεία που χρειάζονταν -τουλάχιστον- αναδιατύπωση. Η υπουργός, ως σωστό στέλεχος μιας κυβέρνησης που αποτελείται από Μαρίες Αντουανέτες, δεν προσπέρασε μόνο τις ενστάσεις πρυτάνεων, συλλόγων διδακτικού και επιστημονικού προσωπικού και συλλόγων φοιτητών, αλλά και την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες πανελλαδικά ενώνουν τις δυνάμεις τους ενάντια στο νομοσχέδιο Κεραμέως που έρχεται μέσα στην πανδημία να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο 4 μήνες πριν τις πανελλήνιες και να αποκλείσει πάρα πολλούς υποψηφίους από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ήδη πάνω από 1400 μαθητές υπογράφουν το παρακάτω κείμενο προκειμένου να πουν ένα μεγάλο «όχι» στο νέο νομοσχέδιο και να απαντήσουν ηχηρά στην Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως!
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο Κεραμέως απαιτεί ο Δημήτρης Παπαδόπουλος, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ στη συνέντευξη που παραχώρησε στη Θεσσαλία Τηλεόραση. Στη συνέντευξή του εξηγεί τους λόγους για τους οποίους δεν πρέπει να εγκατασταθεί η αστυνομία στα ΑΕΙ, κ.α.
Η κυβέρνηση της ΝΔ με τον πρόσφατο ανασχηματισμό της έδειξε ότι είναι αποφασισμένη να επιταχύνει τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις σε όλα τα πεδία (εργασιακά, συντάξεις, αυτοδιοίκηση κλπ.). Η υπουργός Παιδείας, που τόση κατακραυγή έχει ξεσηκώσει με τις επιλογές της, παρέμεινε στη θέση της ακριβώς για να προχωρήσει άμεσα τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στην εκπαίδευση.
Πηγή: Εφημερίδα Συντακτών
Το πανεπιστημιακό άσυλο υπήρξε όντως παγκόσμια πρωτοτυπία το μακρινό 1231 μ.X. στη Γαλλία.
Ψήφισμα της Κοσμητείας της Φιλοσοφικής Σχολής ΕΚΠΑ 18.1.2021
ΚΑΜΙΑ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
Συλλογή υπογραφών ενάντια στην ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας
Σε χιλιάδες σπίτια πανελλαδικά, σε εκατομμύρια παγκόσμια, είμαστε τα πειραματόζωα της τηλεκπαίδευσης σε μαζική κλίμακα, σε αντικατάσταση των χώρων εκπαίδευσης. Η τηλεκπαίδευση δεν είναι βέβαια κάτι καινούριο, έχει διεισδύσει εδώ και χρόνια στην εκπαίδευση, κυρίως στην τριτοβάθμια, με τηλεσπουδές και αντίστοιχα τηλεπτυχία. Όμως πλέον μιλάμε για καθολικό κλείσιμο σχολείων, πανεπιστημίων, φροντιστηρίων και καθολική επιβολή της τηλεκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες. Αυτό είναι όντως κάτι καινούριο. Μπορούν όμως οι εκπαιδευτικές κοινότητες να λειτουργήσουν εξ αποστάσεως;
- Κατερίνα πάρε τη Δήμητρα να παίξετε. Πηγαίνετε από το κυλικείο να πάρετε τη μεγάλη σοκολάτα με τις παραμυθένιες φιγούρες και μοιραστείτε τη.
Θέλουμε να μιλήσουμε για τον κομμουνισμό της εποχής μας, την αναγκαία αλλά όχι δεδομένη προοπτική. Θέλουμε να μιλήσουμε ταυτόχρονα για την καθημερινή επιβίωση και τον αγώνα γι’ αυτήν.