ΠΑΙΔΕΙΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ (72)

 

Το Σάββατο 23 Μαΐου η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (Ο.Ε.Φ.Ε.) διοργάνωσε το τελευταίο Πανελλαδικό Διαγώνισμα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Στο διαγώνισμα συμμετείχαν μαθητές της Γ΄ Λυκείου και απόφοιτοι προηγούμενων ετών που επιθυμούν να δώσουν ξανά Πανελλήνιες εξετάσεις.

Συντάκτης:

Αυτές τις ημέρες εκπαιδευτικοί και μαθητές βιώνουν μία κατάσταση μάλλον πρωτόγνωρη. Κάνουν μάθημα σε αίθουσες που έχουν δεν έχουν 12 μαθητές. Από το πρώτο λεπτό η διαφορά γίνεται απόλυτα αντιληπτή. Υπάρχει ησυχία στην τάξη, ακούνε όλοι ή σχεδόν όλοι προσεκτικά, δίνεται η ευκαιρία για περισσότερο διάλογο άρα μάθημα με ενεργό συμμετοχή του μαθητή, ο εκπαιδευτικός είναι πιο ήρεμος και ο χρόνος τον πιέζει πολύ λιγότερο, σχεδόν δεν τον πιέζει.

Συντάκτης:

 

 

Η Βασιλική Κατζάρα είναι Καθηγήτρια, Δ/ντρια ΠΜΣ «Κοινωνιολογία», Τμήμα Κοινωνιολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών

 

Σχόλια επί του Σ/Ν του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

 

Συντάκτης:

 

Ο τίτλος είναι παραπλανητικός το νομοσχέδιο κατατέθηκε με ευκαιρία το νεκρό χρόνο της πανδημίας όπως πολλά άλλα αντιλαϊκά μέτρα. Στην πραγματικότητα ήταν έτοιμο από καιρό, το χαλί ήταν καλά στρωμένο από τις προηγούμενες κυβερνήσεις με νόμους που ποτέ δεν κατάργησε ο ΣΥΡΙΖΑ αντίθετα το έστρωσε καλύτερα συνεχίζοντας την πολιτική της αδιοριστίας με το νόμο νόμο Γαβρόγλου (ν.4547) τον Γενάρη του 2019.

Συντάκτης:

 

Έγινα παιδαγωγός γιατί αγαπώ τη γνώση και τα παιδιά. Σπούδασα και ξανασπούδασα και ακόμα σπουδάζω. Χρόνια ολόκληρα, όπως πολλοί, από σχολειό σε σχολειό, από πόλη σε πόλη,  με το φόβο της ανεργίας και της επαναπρόσληψης. Από το 1988 ως σήμερα, μόνιμη πια από το 2010, πληρώνομαι περίπου 1.100  ευρώ, έχοντας πίσω μου 32 χρόνια και τρία μεταπτυχιακά. Κάποιοι λένε πως είμαστε τεμπέληδες και γω απλά γελώ, καθώς ακόμα συναντώ μαθητές μου, μεγάλους πια, να με αγκαλιάζουν με αγάπη για όσα τους έμαθα, και γω απλά απαντώ πως πολλά βράδια ξενύχτησα προσπαθώντας να βρω τρόπους να έρθω κοντά σε παιδιά με νοητική στέρηση, σε μαθητές που αντιμετώπιζαν οικογενειακές δυσκολίες, σε παιδιά με οποιαδήποτε μορφής αναπηρία.

Συντάκτης:

       Στον  εφιαλτικό  κόσμο  του  «1984»  του  Τζωρτζ  Όργουελ,   ο  παντεπόπτης  μεγάλος  αδερφός  ηδονίζεται  από  τη  μεγάλη  συγκίνηση  «να  ποδοπατά  έναν  ανήμπορο  εχθρό»  και  παρουσιάζει  στον  μη  διατεθειμένο  να  υποκύψει  σε  κάθε  ολοκληρωτισμό  Γουίνστον  την  εικόνα  του  μέλλοντος  που  ο  ίδιος  οραματίζεται: 

« Αν  θέλεις  μια  εικόνα  του  μέλλοντος,  φαντάσου  μια  μπότα  να  πατάει  το  πρόσωπο  ενός  ανθρώπου – για  πάντα ».

Συντάκτης:

 

Η υπουργός Παιδείας αποφασίζει με την έγκριση των ειδικών την επαναλειτουργία των σχολείων. Η απόφασή της υπαγορεύτηκε, όπως ισχυρίζεται, από την ανησυχία της για τις ψυχοσυναισθηματικές και πνευματικές επιπτώσεις που μπορεί να έχει για τους μαθητές ο εγκλεισμός και η αποχή από την εκπαιδευτική διαδικασία. Αγωνιά, δηλαδή, για τα παιδιά μας. Αγωνιά τόσο πολύ που αναζητεί τρόπους ώστε κανένα παιδί να μην μείνει μακριά από τη σχολική τάξη. Γι‘ αυτό  και υποδεικνύει απλά μέσα («με ένα  κινητό βρε παιδιά»), ώστε κάθε μαθητής - που οι γονείς του επιθυμούν να μην εκτεθεί στους κινδύνους που εγκυμονεί η επαφή με τους άλλους-  από το κρεβάτι  του την ώρα που χουζουρεύει ή από τον καναπέ καθώς παίρνει το πρωινό του, με ή χωρίς συντροφιά, να παρακολουθεί τη σχολική ζωή, να σχολιάζει  ή να γελά με τις γκάφες των συμμαθητών του, να αναζητεί ευφάνταστους τρόπους επικοινωνίας μαζί τους, να συνδέεται και να αποσυνδέεται όποτε θέλει και παράλληλα …να μαθαίνει. Κάποιοι θα είναι οι πρωταγωνιστές στη σκηνή και κάποιοι οι θεατές στην πλατεία.

Συντάκτης:

 

Ο Δημήτρης Παπαδόπουλος, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λάρισας, στη συνέντευξη του στο TV Θεσσαλία, επισημαίνει τον αυταρχικό και αντιλαϊκό χαρακτήρα του νομοσχεδίου ,που προωθεί νέους φραγμούς στη μόρφωση των φτωχότερων μαθητών με το εξεταστικοκεντρικό σύστημα.

Συντάκτης:

 

Δημοσιεύουμε επιστολή που έστειλε η φιλόλογος Μαρία Μαχά προς τους μαθητές της στο 1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Περιστερίου, στις 23/3/2020.

Συντάκτης:
Σελίδα 4 από 6

Θέλουμε να μιλήσουμε για τον κομμουνισμό της εποχής μας, την αναγκαία αλλά όχι δεδομένη προοπτική. Θέλουμε να μιλήσουμε ταυτόχρονα για την καθημερινή επιβίωση και τον αγώνα γι’ αυτήν.

ΛΙΣΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Εγγραφείτε στην λίστα επικοινωνίας μας για να είστε πάντα ενημερωμένοι.