ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ (580)

Ας κάνουμε μια στάση. Τον κορονοϊό θα τον ξαναβρούμε, δε χανόμαστε, όπως και τις πολλαπλές οικονομικές, κοινωνικές, πολιτικές και λοιπές συνέπειες του.

Αλλά είναι Πάσχα αδελφέ, έστω ημερολογιακά. Λείπουν βέβαια όσα το συναποτελούν, οι μυρωδιές, οι αισθήσεις, η ατμόσφαιρα, όμως εμείς ας προσποιηθούμε πως είναι όντως. Ας πούμε πως είναι ημέρες πένθους, οδύνης, κατάνυξης και ανάτασης. Το πένθος και την οδύνη και τη μοναξιά δεν είναι δύσκολο να τα αισθανθούμε. Για τα υπόλοιπα ας επιστρατεύσουμε τη φαντασία. Κυρίως για την ανάταση.

Συντάκτης:
Τελευταία τροποποίηση Παρασκευή, 24 Απριλίου 2020 22:10

 

Δεν του είναι καθόλου εύκολο να τη χρησιμοποιήσει αυτή τη λέξη. Δεκαετίες τώρα, κάθε που την άκουγε ή τη διάβαζε κάπου, του ‘φερνε στο μυαλό εικόνες που ‘χε πλάσει τότε που την άκουσε για πρώτη φορά, μικρός, στα χρόνια που ‘ταν ακόμη στο δημοτικό.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο, 18 Απριλίου 2020 11:49 Συντάκτης:

 

 

Κάπως έτσι φαντάζομαι ότι θα ήταν σήμερα:

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη, 14 Απριλίου 2020 18:45 Συντάκτης:



Ήταν κρύο το δάπεδο. Ακούμπησε τα πέλματα με αργούς ρυθμούς σαν να χόρευε λικνιστικούς χορούς της Ανατολής. Γύρω οι τοίχοι λευκοί, στιβαροί κάλυπταν και στέκονταν όρια στο κλουβί.
Ακούγονταν φωνές έξω. Δεν μπορούσε να βγει. Ο φόβος είχε αρπάξει τον αέρα.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη, 14 Απριλίου 2020 12:02 Συντάκτης:

Η διαδικτυακή καμπάνια "Covid19: κανένας μόνος/καμία μόνη" διαδικτυακή συναυλία την Κυριακή 12/04 στις 21:00. Η συναυλία θα μεταδοθεί ζωντανά από τη σελιδα της καμπάνιας στο facebook. 

Για την πρωτοβουλία αυτή αναδημοσιεύουμε από την καμπάνια:

"Να νικήσει η ζωή! Διαδικτυακή συναυλία

Συντάκτης:

Εδώ και πολλές ημέρες τα άρματα παρελαύνουν μπρος μας. Οι θεατές δεν είναι σαν τις άλλες φορές, ένα περιφερόμενο και ποικίλο πλήθος, ως επί το πλείστον αδιάφορο, ρίχνει μια ματιά στην παρέλαση και συνεχίζει να περιδιαβάζει τα λοιπά, να πίνει μπύρες, να σχολιάζει για ποδόσφαιρο και για το άλλο φύλο, να μετράει τα λεφτά του και να σχεδιάζει το επόμενο κόλπο που θα τα κονομήσει. Αυτή τη φορά όλοι προσέχουν και περιμένουν τι άλλο θα εμφανιστεί από τη γωνία. Μιλάνε ζωηρά, κάνουν εκτιμήσεις, προβλέψεις για το τι έρχεται και τι μας περιμένει… Αναβρασμός. Ασυνήθιστη κατάσταση. Και εν τω μεταξύ όλοι διαπιστώνουν, άλλοι έκπληκτοι, άλλο φοβισμένοι, άλλοι πιο προετοιμασμένοι, πως ο παρελαύνων βασιλιάς είναι γυμνός. Προπετάσματα καπνού, ομιχλώδεις ειδήσεις, διαρροές φόβου, αποκρύψεις παντός τύπου, δεν κατορθώνουν να αποκρύψουν το θέαμα!...

Συντάκτης:
Τελευταία τροποποίηση Σάββατο, 11 Απριλίου 2020 21:14

 

Το διήγημα που ακολουθεί προέρχεται από έναν υπό κυκλοφορία τόμο των εκδόσεων Άπαρσις που περιλαμβάνει μικρά – μπονσάι διηγήματα, με τίτλο «Τα διηγήματα του εγκλεισμού».

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο, 11 Απριλίου 2020 11:47 Συντάκτης:

 

Οι υπερφίαλες σπατάλες της μοναρχίας και η απληστία της αριστοκρατίας έχει φέρει τη Γαλλία σε δεινή οικονομική κατάσταση και το λαό σε εξαθλίωση, στα τέλη του 19ου αιώνα. Την ώρα που η κοινωνία πεινάει, ο ιδιοκτήτης μιας μεγάλης βιοτεχνίας ανακοινώνει μείωση των μισθών, οι εργάτες εξεγείρονται και λεηλατούν τις εγκαταστάσεις της, είναι 28 Απριλίου του 1789. Οι αναταραχές συνεχίζονται σποραδικά με την οργή του λαού να ξεχειλίζει. Με αποκορφύφωμα τη νύχτα της 13ης Ιουλίου και τη 14η Ιουλίου, οι κάτοικοι του Παρισιού και άλλοι Γάλλοι που έχουν φτάσει στο Παρίσι για να διαμαρτυρηθούν, ξεχύνονται στους δρόμους διαμαρτυρόμενοι, πολιορκούν τα τείχη της Βαστίλης και τελικά την καταλαμβάνουν. Η Επανάσταση είναι πλέον γεγονός.

Ο Ερίκ Βυϊγιάρ στο βιβλίο του 14η Ιουλίου (εκδ. Πόλις) μεταφέρει την εικόνα της Γαλλικής Επανάστασης όπως την βίωσαν καθημερινοί άνθρωποι, οι οποίοι χωρίς να κατέχουν αξιώματα ή τίτλους τιμής, έπαιξαν πρωταγωνιστικό ρόλο στην πορεία της Ιστορίας. Αυτό που στα βιβλία ιστορίας αναφέρεται ως «πλήθος» είναι ο καταλυτικός παράγοντας που έκανε πράξη την ιδέα της επανάστασης. Το να αφιερώσει ο ιστορικός ολόκληρες σελίδες για τα ονόματα εργατών, ανέργων, τεχνητών, απλών Παριζιάνων που βρέθηκαν στους δρόμους τις ημέρες της Γαλλικής Επανάστασης, είναι ένας φόρος τιμής προς όσους αγωνίστηκαν, αλλά και μια υπενθύμιση πως -παρά την καπηλεία και εκτροπή της Επανάστασης σε μια όχι και τόσο λαϊκή κατεύθυνση- αυτοί που διαγράφουν το ρου της ιστορίας είναι «απλοί» άνθρωποι ακόμη και αν τελικά δεν καταγράφονται επίσημα.

Το «πλήθος», ο λαός δεν είναι πια μια άμορφη μάζα όταν συγκεντρώνεται, βγαίνει στους δρόμους και αγωνίζεται για την ζωή του κι η επανάσταση έτσι έρχεται σε μέτρα ανθρώπινα και καθημερινά…

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Παρασκευή, 10 Απριλίου 2020 09:21 Συντάκτης:
Σελίδα 15 από 49

Θέλουμε να μιλήσουμε για τον κομμουνισμό της εποχής μας, την αναγκαία αλλά όχι δεδομένη προοπτική. Θέλουμε να μιλήσουμε ταυτόχρονα για την καθημερινή επιβίωση και τον αγώνα γι’ αυτήν.

ΛΙΣΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Εγγραφείτε στην λίστα επικοινωνίας μας για να είστε πάντα ενημερωμένοι.