Δεν συνιστά μια πράξη γενναιότητας ο (ατελής) νόμος για την “ταυτότητα φύλου” - εξ άλλου δεν μας έχει συνηθίσει σε γενναιότητες η παρούσα κυβέρνηση της “αριστεράς”.
Πάντως την έζησε, κι ας μην ήταν δική της, ακέραιη την ήττα. Με ολόκληρη τη βεβαιότητα του πένθους της. Με τα σημάδια και τις ντροπές της, τους δισταγμούς, τις μικρότητες, και, κυρίως, με τη σιωπή της. Όταν το να αμφιβάλλεις εκλαμβανόταν ως μια ήττα ακόμα μεγαλύτερη.
Πολύ ωραία. Μόνο επιφωνήματα θαυμασμού μπορώ να βγάλω για τους 25 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι κατήγγειλαν στο ΕΣΡ την Ελληνοφρένεια για σεξισμό.
Μια στρογγυλή επέτειος, όπως αυτή, 50 ολόκληρα χρόνια, αξίζει ιδιαίτερη μνεία. Εδώ απλώς θα αποπειραθώ να επισημάνω μερικά πράγματα που δεν συναντώνται συχνά στις γραφτές αναφορές και κινδυνεύουν να παρασυρθούν στη λήθη, μιας εποχής που απομνημονεύει εικόνες και ξεχνά γρήγορα το περιεχόμενο τους.
Η νέα ποιότητα της εξέγερσης οφείλεται στο ότι συνδέθηκε με τα υπόγεια, αυθόρμητα ρεύματα μιας κοινωνικής αμφισβήτησης.
Το 1916 στη Ρωσία η περίθαλψη των τραυματιών και η καθημερινή επιβίωση έγινε υπόθεση των λαϊκών επιτροπών. Από εκεί ξεκίνησαν τα σοβιέτ.
Φθινοπωρινές εικόνες ενώ το καλοκαίρι δεν παραιτείται και στρατοί, αλλά, κυρίως, στρατηγοί κάνουν σχέδια.
Τι είναι εκείνο που κάνει μια θεατρίνα, τη Νενα Μεντή, να αναφλέγεται πάνω στη σκηνή παριστάνοντας μια “παλιά”, την Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, και ένα κοινό να πυρακτώνεται αποθεώνοντας την ηθοποιό, την Παπαγιαννοπούλου και…; Και τι άλλο;
Ο σκηνοθέτης κάνει πολιτικό και κοινωνικό κινηματογράφο με την πλήρη και ουσιαστική έννοια που μπορούν να ορίσουν οι λέξεις.
Το Spectre, ίσως είναι η πιο καίρια, πολιτικά, ταινία της σειράς. Θέτει σαφώς ένα ερώτημα σχετικά με το μέλλον της αστικής δημοκρατίας. Ιδιαιτερότητα του σκηνοθέτη ή κάποιοι παράγοντες θέλουν κάτι περισσότερο και πιο ανησυχητικό να μας μηνύσουν;
Θέλουμε να μιλήσουμε για τον κομμουνισμό της εποχής μας, την αναγκαία αλλά όχι δεδομένη προοπτική. Θέλουμε να μιλήσουμε ταυτόχρονα για την καθημερινή επιβίωση και τον αγώνα γι’ αυτήν.